Hanssens - beyond telecom

change management

“If you want to make enemies, try to change something”


De meest succesvolle communicatie-implementatie zal weinig voordeel brengen als de helft van de gebruikers de oplossing niet kan of wil gebruiken:
  • Verandering heeft impact op medewerkers
  • Verandering roept weerstand op bij medewerkers
Succes is pas mogelijk indien elke medewerker de transitie doorloopt en de optimalisaties in de praktijk blijft brengen.

Hoe kunnen wij jou helpen?

Change Management is meer dan medewerkers helpen een nieuwe werkwijze optimaal te gebruiken. Het is de begeleiding van een verandering tot lang na de uitrol. Dit vraagt plannen en initiatieven:
  • Opleiding
  • Coaching
  • Voorkomen van en omgaan met weerstanden
  • Zichtbare sponsorship
  • Efficiënte communicatie
PROSCI-model
Hanssens baseert zich op het ADKAR model van Prosci: een doel georiënteerd change management model om individuele en organisatorische veranderingen te begeleiden.

Hoe gaan we te werk?


Fase 1: voorbereiden

  • Opstart workshop
  • Training ambassadeurs en sponsor
  • Communicatie naar medewerkers

Fase 2: Veranderen

  • Training eindgebruikers
  • Coaching en ondersteuning van de sponsor en ambassadeurs
  • Counteren van weerstanden

Fase 3: Versterken

  • Feedback verzamelen van gebruikers
  • Identificeren problemen
  • Analyseren oorzaken van weerstand
  • Bijsturen en opvolgtraining waar nodig

slimmer communiceren?

contacteer onze experts