Hanssens - beyond telecom

maatwerk voor de flexibele medewerkers in de kantoren van vdk bank

Om de productiviteit en flexibiliteit van de mobiele medewerkers of ‘vlinders' te optimaliseren ontwikkelde Hanssens een unieke softwaretool volledig op maat van vdk bank.
vdk bank
Vdk bank, met hoofdvestiging in Gent telt ongeveer 280 personeelsleden verspreid over 78 kantoren en telt ongeveer 145.000 klanten. 
″Er was vanaf de eerste gesprekken meteen een klik met de mensen van Hanssens. Ze hebben ons een tot in de puntjes afgewerkt dossier afgeleverd wat ons enorm veel vertrouwen inboezemde. Ze helpen ook continu mee denken om onze communicatie efficiënter te maken. Zo werd bijvoorbeeld de Group Membership-tool speciaal voor vdk bank ontwikkeld.″

Stijn Lanszweert, verantwoordelijke Netwerk, Telecom en storage bij vdk bank

Hot-desk-users kiezen zelf hoe ze bereikbaar zijn


Om het probleem rond de bereikbaarheid van ‘vlinders' op te lossen, maakt vdk bank gebruik van hot-desk-users.
  • Eén van de grootste voordelen van dit systeem is de flexibiliteit. De medewerkers kunnen nu in eender welk kantoor inloggen waardoor ze bereikbaar zijn op hun eigen nummer ongeacht de vestiging waar ze zich in bevinden.
  • De tweede manier hoe Hanssens dit probleem heeft opgelost, is door de ontwikkeling van een eigen tool ‘Group Membership'. Deze website stelt de flexibele medewerker in staat om zelf te kiezen van welke vestiging hij de inkomende oproepen ontvangt en welk nummer hij wil uitsturen bij een externe, uitgaande oproep.

Persoonlijk en snel onthaal via pop-up


Daarnaast heeft Hanssens nog ander maatwerk voor ons gemaakt, de HT-notify. Bij inkomende oproepen krijgen onze medewerkers meteen te zien welke klant belt en kan meteen doorgeklikt worden naar onze klantenfiche. Zo worden klanten persoonlijker en sneller geholpen.

slimmer communiceren?

contacteer onze experts